Thursday, August 18, 2011

make-up


im not a make-up person.
makeup for me is compact powder, lip ice and eyeliner.
some people look good in makeup.
some people not.
to be honest, i want to look good in both. with or without makeup.

bukan aku nak cakap aku dah cantik sebab tu tak pakai makeup.
oh tidak.tidak.tidak.
aku tak punya flawless,toner and firm skin.
aku ade dark circles under eyes (which i hate most).
but do u know. 9 out of 10 person ade dark circles.
surprise?don't be. pegi tengok cermin sekarang cek bawah mate!
kalau kamu takde, u are lucky. and i envy u!

sebab aku tak pakai makeup.
1- sebab susah nak solat.bile jalan-jalan nak solat, kne remove makeup lepas tu nak kene pakai balik.buang mase.aku biase pakai eyeliner when im on the month.
2- kos tinggi. nak kne bli foundation,concealer,blusher,eyeshadow,lipgloss,lipliner,ape lagi aku tak tahu. aku memang tak mampu.nak beli compact powder pon berkire.
3- amek mase lame untuk bersiap.kang kesian pulak kat buah hati,kawan-kawan aku kene tunggu aku makeup lame nak keluar g minum kat kedai mamak.

tapi aku memang tak nafi lah memang cantik orang pakai makeup ni.
aku suke natural looking makeup.
walaupon aku tak makeup tapi aku memang salu tengok tutorial makeup kat utube.
memang different jugak before and after makeup.
cantik.aku suke.


mintak-mintak lepas aku makeup jadi cantik camni. untunglah kau yusry!

2 comments:

  1. same goes to me! really luv to see girls with make up tapi bile sendiri pakai, OMG macam opera jek. adoyay~tapela,org kata bile less make up waktu skng, nanti naek pelamin lagi bertambah seri dimuke. whoaaaaaaaa ;D

    ReplyDelete