Sunday, September 16, 2012

6th


happy 6th birthday bebear!
thank u for stood with me through thick and thin.


cerita aku bukan macam romeo dan juliet.
bukan jugak macam uda dan dara.
jauh sekali macam cerita dongeng.

cerita aku mungkin tak menarik di mata orang.
di mata aku pon kadang-kadang tak menarik.
tapi apa guna menarik kalau kita tau apa yang kita buat tu salah?

pernah ada orang bagitau aku.
fitrah manusia tu suka kan kebaikan.
fitrah manusia tu memang senang berubah ke arah kebaikan.
fitrah manusia tu sendiri kepada Allah.
sekarang aku rasa betulnya.
cuma kita manusia ni je yang selalu nak melawan fitrah.
termasuklah aku.

Alhamdulillah.
kalau dengan cara ni Allah nak ajar aku sabar.
kalau dengan cara ni Allah nak pelihara aku dari maksiat.
aku bersyukur.
walau kadang-kadang aku tergelincir, hilang sabar.
aku cuma manusia biasa.
yang kadang-kadang hidup memang nampak dunia je.

pelihara aku ya Allah.....
amin.



p/s: looking foward for legoland. yeay!

No comments:

Post a Comment