Friday, September 14, 2012

jodoh hak Allah

bismillah...

aku senyum tengok gamba dia kawen dekat fesbuk.
dalam hati ikhlas aku ucap alhamdulillah.
dalam hati ikhlas aku doakan semoga dia bahagia.
dalam hati ikhlas aku doakan dia dan isteri sentiasa diredhai Allah.
ikhlas. sungguh aku ikhlas.

bukan aku tak terdetik nak ucap tahniah.
tapi aku taknak ganggu.
aku doa dari jauh.
doa dari kawan yg sungguh ikhlas.

tapi semalam bila dia telefon.
aku terkejut.
dia tak cakap lama.
cuma pesan aku jaga diri elok-elok.
tapi aku tau kenapa dia telefon.

jangan ditanya kenapa jodohnya bukan dengan perempuan yg dia nak.
cinta tu untuk manusia.
tapi Allah dah atur kan yg lebih baik.
terimalah. bersyukurlah.
takkan salah perlaksanaan Allah.
takkan salah walau sikit pon.

aku doakan kau dan isteri sentiasa di bawah lindungan Allah.


No comments:

Post a Comment