Friday, October 22, 2010

buang yg keruh.amek yg jernih.

memang orang susah nak tafsir diri kite.
sebab kadang-kadang kite sendiri pon tak paham dengan diri kite.
sentiase rase tak puas ati.
tak tau ape yg nak dalam hidup ni.
kalau kite pon susah nak paham diri kite.
ape kite harap orang lain akan paham diri kite.
kite sendiri pon salu salah menilai orang.
jadi bile orang salah menilai kite.
tarik nafas dan tenang.
sebab kite pon mungkin ade buat bende yg same tapi kite tak sedar.


en.ridhwan salu cakap dekat aku.
kite memang senang nampak kesilapan orang.
tapi susah nak nampak kesilapan sendiri.
btol cakap die.
aku pon same.
same ade secara sedar atau tak.


aku selalu cakap aku tak suke upm.
benci kat sini.macam-macam.
aku rase kwn-kwn sekolah aku pon dah penat denga aku komplen pasal upm.
especially jenna. (thanx along for always being a good listener)
tapi sebenarnye banyak aku blaja kat sini.
tapi aku tak sedar.
ape yg buruk jadi kat sekeliling kite.
sebenarnye mematangkan kite.
dan aku jugak sekarang lagi senang nak maafkan orang.
bukan semua yg buruk terjadi, akan buruk selamanya.
mesti ade kebaikan sebaliknye.

No comments:

Post a Comment