Tuesday, November 2, 2010

jage kesihatan sementara masih sehat

aku ade bende ni dalam bilik.
dah lame.
setaun lebih dah kot.

penimbang


murah je aku beli bende alah ni.
rm 14.99 je.dekat giant.
ramai orang cakap dekat aku.

"ala ko dah kurus watpe nak ade penimbang"-dialog 1
"kurus cam ko ni pon takut gemok jugak ke?"- dialog 2
"lor ko watpe ade bende ni"-dialog 3


aish tak tak.bukan macam tu.
aku takut aku kurus la aku ade bende ni.
sebab aku jenis sng berat turun.
kalau skip makan ke makan sikit ke.
berat ak cepat je nak trn.
tp bile aku makan byk, ko ssh la plak nak naik ye.
kurang asam punye berat!


tapi pompuan memang kene jage kot penampilan.
kadang-kadang rase tak adil gak dunia ni.
kalau pompuan gemok, macam-macam gelaran bagi.
sensitip la kalau pompuan gemok.
tapi kalau laki gemok takdela orang nak mengate sangat.
kalau pompuan muka ade jerawat.
aish pantang btol.mula la cakap macam-macam.
tapi kalau laki ade jerawat takpela la plak kan?


pompuan je ke kene cantik?
laki perut buncit jerawat penuh takpe ke?


tapi takpela.
yang penting jage kesihatan.
jangan dok syok sangat makan fast food tu.
minum air masak banyak-banyak.
makan makanan yang berkhasiat.
you are what you eat.


dan satu lagi pesanan penaja.
sila pakai bende alah ni kalau nak keluar rumah.
laki pon patut pakai.
lagi-lagi mereka yang putih melepak tu.
fair people tend to get skin cancer easier tau.
beware!


sunblock.boleh di dapati di mana-mana watson dan guardian berhampiran



p/s: rindu maisarah dan aisyah.

No comments:

Post a Comment